Podnośnik dwukolumnowy, śrubowy, elektro-mechaniczny RAVAGLIOLI KPX357EV przeznaczony do podejmowania pojazdów osobowych, SUV, terenowych i dostawczych o masie do 3500 kg - IDEALNY DO POJAZDOW ELEKTRYCZNYCH I HYBRYDOWYCH.
BRAK STABILIZACJI | MAKSYMALNA STABILNOŚĆ |
Wsporniki kół typu „Standard” (400mm) oraz wsporniki kół typu „Offroad” (500mm) powodują tzw. „efekt drgania” pojazdu w momencie odłączenia/demontażu baterii (akumulatora), powstały w wyniku rozprężenia zawieszenia. | Ramiona niskoprofilowe podnośnika KPX357EV zapewniają stabilność pojazdu i eliminują „efekt drgania” zawieszenia dzięki zastosowaniu specjalnych uchwytów obrotowych, które zapewniają optymalną obsługę pojazdów EV oraz hybryd. |
BRAK ELASTYCZNOŚCI OBSŁUGI | ELASTYCZNOŚĆ OBSŁUGI |
Używając wsporników kół operator nie jest w stanie pracować przy kołach, hamulcach i zawieszeniu. Największy minus rozwiązania widłowego, zakres usług ograniczony do wymiany baterii. | Ramiona EV w minimalnym stopniu ingerują w podwozie pojazdu, umożliwiając pracę zarówno przy kołach, hamulcach, zawieszeniu i bateriach (akumulatorach) w pojazdach EV i hybrydach. |
OGRANICZENIA RAMION WIDŁOWYCH | BRAK OGRANICZEN RAMION EV |
Ramiona widłowe nie dostosowują się do wszystkich rozmiarów opon. Producent przewidział dwa typy ramion: 20772 wsporniki kół typu „Offroad” (500 mm) oraz 20985 wsporniki kół typu „Standard” (400 mm). | Ramiona podnośnika KPX357EV unoszą pojazd za punkty podporowe danego modelu pojazdu. Brak ograniczeń ze względu na rozmiar opon. Dodatkowo dostępnych jest wiele typów „padów”, aby zapewnić uniwersalność stanowiska. |
DŁUGOŚĆ RAMION OGRANICZA MIEJSCE | BRAK OGRANICZEN MIEJSCA NA STANOWISKU |
Ramiona widłowe ograniczają miejsce na stanowisku. Podnośnik musi być zazwyczaj w wersjach poszerzanych, a sama konstrukcja łap podnośnika wpływa negatywnie na stabilność. | Kompaktowa konstrukcja ramion EV wpływająca na oszczędność miejsca pracy na stanowisku w serwisie. Dystans między kolumnami w podnośniku Ravaglioli KPX357EV to 2.650 mm. |
ELASTYCZNOŚĆ I KOMFORT OBSŁUGI (-) | ELASTYCZNOŚĆ I KOMFORT OBSŁUGI (+) |
Podpora podnosząca jest umieszczona blisko opony, co ogranicza operacje wykonywane na kołach. Ramona łukowe wymagają większej przestrzeni na stanowisku, ograniczając zakres obsługiwanych pojazdów. |
Podpora podnosząca jest umieszczona bezpośrednio pod podwoziem, w miejscu przygotowanym przez producenta pojazdu i nie koliduje z oponą. |
ELASTYCZNOŚĆ I KOMFORT OBSŁUGI (-) | ELASTYCZNOŚĆ I KOMFORT OBSŁUGI (+) |
Ramię podnoszące znajduje się bardzo blisko podwozia. Większość standardowych ramion nie daje takiej elastyczności w punktach stykowych. |
Ramię podnoszące może zostać odsunięte maksymalnie od podwozia. Obrotowe przedłużenie EV umożliwia łatwy dostęp do punktów podporowych. |
Pod podnośnik wymagany jest jednolity fundament o min. grubości 200 mm wykonany w klasie B25 / C20
Grubość warstwy nawierzchniowej w przypadku posadzki wykonanej np. z jastrychu, płytek, powłoki z tworzywa sztucznego itp., nie powinna przekraczać 50 mm. Głębokość zagłębienia kotwy w warstwie betonowej fundamentu powinna wynosić min. 150 mm.
Wymiary płyty fundamentowej: 4000 mm x 1500 mm.
Udżwig: | 3500 kg |
---|---|
Wysokość podnoszenia: | 2022 mm |
Wysokość całkowita: | 3877 mm |
Szerokość całkowita: | 3362 mm |
Szerokość między kolumnami: | 2650 mm |
Szerokość przejazdowa: | 2590 mm |
Minimalny prześwit pojazdu: | 95 -140 mm |
Zasięg ramion krótkich: | 607 - 1200 mm |
Zasięg ramion długich: | 607 - 1200 mm |
Wysokość kolumn: | 2644 mm |
Moc silnika: | 2 x 2,6 kW |
Zasilanie: | 380-415 V 3ph 50 Hz |
Masa własna: | 750 kg |